איך גולשים באינטרנט בלי להשאיר עקבות

 

אולי לא חשבתם על זה, אבל יש לכם מרגל צמוד. המרגל הזה שומר מידע עליכם, על העדפות הגלישה שלכם, על היסטוריית האתרים שצפיתם בהם, ובקיצור – הוא יודע מה עשיתם בקיץ האחרון. אולי הוא מדווח על הרגלי הגלישה שלכם לסוכנות הביון הכלל עולמית או לרשויות הרווחה, אולי סתם האישה / הבוס / הילד עלולים ליפול בטעות על היסטוריית הגלישה שלכם – או אולי מכל סיבה אחרת, בא לכם שהמידע הזה יישאר שלכם בלבד.

 

גלישה פרטית

 

 

גלישה פרטית – יש חיה כזו!

אם אתם חובבי טכנולוגיה וכבר עליתם על האפשרות למחוק את היסטוריית הגלישה של הדפדפן שלכם – אתם עדיין עובדים קשה מדי. בכל דפדפן שקיים היום – אינטרנט אקספלורר, גוגל כרום, פיירפוקס, ספארי ואופרה – ישנה אפשרות של גלישה פרטית (או גלישה בסתר).

אגב, הגלישה הפרטית מתאפשרת גם בגירסאות המובייל של הדפדפנים.

גלישה במצב פרטי אינה משאירה שום עקבות. היא לא נשמרת לא בהיסטוריית הגלישה, לא בחלונות ההורדות, ולא במילוי האוטומטי של כתובות בדפדפן. כל הסיסמאות נמחקות מייד בסיום הגלישה, אפילו אם לא בחרת באופן אקטיבי באפשרות זו במהלך הגלישה. היא לא משאירה עקבות בזיכרון המטמון, בעוגיות (Cookies) המחשב או בשום צורה אחרת. בקיצור – זה כאילו שלא היית כאן.

 

אז מה עושים כדי לפתוח חלון של “גלישה בסתר”? קודם כל עליכם לפתוח את הדפדפן שלכם, מכאן לכל דפדפן יש את הלחצנים שלו:

 

גוגל כרום: על מנת לפתוח חלון של גלישה בסתר של כרום (incognito), הקישו CTRL+SHIFT+N או בחרו באפשרות “חלון גלישה בסתר חדש” בתפריט הראשי של הדפדפן.

 

אינטרנט אקספלורר: לחצו CTRL+SHIFT+P או בחרו באפשרות InPrivate Browsing בתפריט Tools.

 

פיירפוקס: הפעילו חלונית גלישה בסתר ע"י לחיצה על CTRL+SHIPT+P או לחצו על תיבת ה – FireFox (משמאל למעלה) ובחרו ב – New Private Window.

 

 

גלישה פרטית

 

גלישה פרטית

 

למה זה טוב?

הגלישה הפרטית לא הומצאה רק לטובת אלה שגולשים באתרים שהם מעדיפים שלא יידעו עליהם… היא יעילה גם למצב שבו אתה גולש באופן פרטי על מחשב ציבורי. אם זה בעבודה, או באינטרנט קפה – באמצעות חלון גלישה בסתר ניתן להיכנס לחשבון הבנק שלך מבלי לחשוש שהסיסמאות נשמרות על המחשב איפה שהוא והמינוס שלך מדווח לבעל המקום.

 

מה זה לא עושה?

הגלישה הפרטית מוחקת כל זכר להיסטוריית הגלישה שלך מהדפדפן, אבל זה הכל. אם אתה נמנה על חובבי הטכנולוגיה שמאמינים שהדפדפנים מדווחים על הגלישה לתאגידי האינטרנט – חשוב לדעת שכל דיווח כזה ממשיך גם בעת הגלישה בסתר. בנוסף, אם אתה גולש בעבודה, ומופעלת תכנת מעקב אחר האתרים אליהם אתה גולש – כנראה ש"גלישה בסתר" לא תמנע מתכנות המעקב להמשיך לנטר את הרגלי הגלישה שלך. בנוסף, ברור אבל אולי חשוב להגיד, כל קובץ שתשמור באופן מקומי על המחשב יישמר ויהיה זמין לאחר תום הגלישה, גם במצב של גלישה בסתר.

 

פייסבוק yyydeals

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


11/02/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

טורנט

טורנט – מי נגד מי?

מלחמת דפדפנים

מלחמת הדפדפנים – איך תבחרו
את הדפדפן שהכי מתאים לכם?

מסך מגע

איך עובד מסך מגע?

שטויות של גוגל

השטויות של גוגל