הגנה על חשבונות ברשת

כשאנחנו גולשים באינטרנט אנחנו עשויים בלא מודע להפוך מידע שלנו, פרטים עלינו ונתונים אישיים לציבוריים. הגלישה באינטרנט חושפת אותנו לאפשרויות שונות של ריגול או נזק למחשב האישי שלנו, או חדירה לפרטיותינו. ריכזנו עבורכם כמה עצות ממומחים, שיסייעו לכם לשמור על פרטיותכם ועל בריאות המחשב שלכם.

הגנה על חשבונות ברשת


חומת אש

Firwall היא תוכנה שניתן להתקין במחשב והיא שומרת שמה שנכנס אל המחשב הוא בטוח וממקור מהימן. את הגדרות האבטחה ניתן לקבוע עבור כל מחשב, והתוכנה תמנע גלישה באתרים מסוכנים, ומונעת דליפה של פרטים אישיים, סיסמאות ופרטים מאובטחים החוצה מהמחשב שלכם.


התקינו אנטי וירוס איכותי והקפידו לעדכן אותו

תוכלו לבחור גם באנטי וירוס חינמי (למשל AVG), העיקר שתקפידו לעדכן את בסיס המידע שלו בכל פעם שאתם מתבקשים לעשות כן. התוכנה תסרוק את פריטי המייל שמגיעים למחשב, את האתרים שאתם מנסים לגלוש בהם, וכל מידע שנכנס או יוצא מהמחשב, ותתריע על ניסיון “להדביק” את המחשב שלכם בוירוס או ברוגלה שתאסוף מידע מהמחשב שלכם ותשלח אותו אל “בסיס האם” שלה.


גילשו באתרים מאובטחים

כשאתם משתפים, שולחים פרטים אישיים, ועל אחת כמה וכמה כאשר אתם מבצעים רכישה מקוונת, וודאו כי האתר שבו אתם גולשים משתמש בפרוטוקול הצפנה איכותי לשמירה על פרטיותכם.

תגלו זאת בקלות – חפשו את סמל המנעול בתחתית האתר.


אל תשלחו פרטים אישיים במייל

אולי זה נראה לכם שהמידע שאתם שולחים במייל הוא פרטי וממוען לאדם ספציפי בלבד, אבל האמת היא שהמידע המופץ במייל הוא המידע הפרוץ והלא מאובטח ביותר ברשת. לכן, לעולם אל תשלחו פרטי אשראי במייל, ואל תשלחו במייל פרטים שאתם מעוניינים לשמור לעצמכם. בנוסף, בדקו וודאו שכשאתם עומדים ללחוץ על קישור שנשלח במייל, שאתם יודעים ממי נשלח המייל. גם אם המייל ניראה בעיצוב המוכר (למשל, של חשבון הפיי פאל שלכם, של הבנק או של חברת האשראי), ייתכן שמדובר בהודעת Fishing, המדמה את מראה אתר הבנק שלכם ומנסה לרמות אתכם ולגזול מכם את פרטי ההזדהות עבור הכניסה לחשבון הבנק.


נקו כל עקבות בגלישה במחשבים ציבוריים

אם גלשתם במחשב מהעבודה, באינטרנט קפה או במחשב של חברים – וודאו שאתם לא מותירים שום סיסמה זכורה, בקבצי העוגיות, בזיכרון של הדפדפן או אחר. הקפידו לנקות את ההיסטוריה, את קבצי העוגיות, ואת תוכן השדות שמילאתם במהלך הגלישה. זאת, ניתן לעשות על ידי בחירה באפשרויות הדפדפן בכלים -> אפשרויות, ומשם במחיקת היסטוריית הגלישה.


שמירת סיסמאות בטוחה

אל תשמרו סיסמאות בקובץ מרוכז שקוראים לו “הסיסמאות שלי” על שולחן העבודה. מוטב לשמור סיסמאות באופן מאובטח, באפליקציה יעילה, או בפנקס ליד המחשב, כך שמשתמשים או עוברי אורח לא יצטרכו להתאפק על מנת שלא לחטט לכם בפרטים האישיים. בחרו סיסמאות שונות עבור אתרי אינטרנט חשובים והקפידו לחדש את הסיסמה מדי פעם.

הגנה על חשבונות ברשת


לסיכום

הגלישה באינטרנט מאפשרת לנו לנהל את חשבונות הבנק, לערוך רכישות ומכירות, לשמור על קשר עם חברים ואפילו לנהל מערכות יחסים. עם זאת, חשוב לדעת כי אם משתמשים ברשת באופן לא מודע, כל המידע שנשלח ברשת עלול להגיע לידיים זרות. אם תפעילו שיקול דעת ותגלשו על פי הכללים המובאים כאן, תוכלו לשמור על פרטיותכם באופן יעיל יותר.

 



 

פייסבוק yyydealsכנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  

 

 08/06/2014

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

 

הצצה לאייפון 6

הצצה לאייפון 6


 מכונית הלגו בגודל מלא  הראשונה בעולם

מכונית הלגו בגודל מלא 
הראשונה בעולם


כל מה שצריך לדעת לפני שקונים מחשב נייד

כל מה שצריך לדעת לפני
שקונים מחשב נייד

 



מארז המחשב

מארז המחשב – למה הוא
חשוב ואך לבחור אותו?