איך מחפשים נכון בגוגל
 

גוגל מרכז כיום מעל 90% משאילתות החיפוש היומיות בארץ, ומעל 80% משאילתות החיפוש היומיות ברחבי העולם. הוא מאפשר חיפוש כל מילה בכל אתר באינטרנט (כמעט…), ומציאת מגוון אינסופי של תשובות, הצעות, רעיונות ודעות בכל עניין. גוגל המציא ומנהל את הרעיון של “חוכמת ההמונים” כשבמקום לשאול מומחה אחד ולקבל תשובה אחת מושכלת, אנחנו יכולים היום לשאול את כל העולם ולשמוע את דעתו של כל אחד ואחר, מסודרים על פי סדר הרלוונטיות והפופולאריות. במאמר נגיש לכם כמה טיפים שיהפכו את החיפוש שלכם למושלם, כמה אופרטורים שהשימוש בהם אולי יהיה לכם חדש, אבל יאפשר לכם לקבל רשימה מדוייקת, ממויינת ומסוננת של בדיוק המידע שמעניין אתכם, מהמקורות המעניינים אתכם ובסדר המדוייק לכם. לגזור ולשמור!

 

איך לחפש נכון בגוגל

 

אופרטורים לדיוק החיפוש בגוגל

מספר תווים מאפשרים חיפוש מדוייק יותר בגוגל. הנה כמה:

 

גרשיים ("") – כאשר אתם מעוניינים לבצע חיפוש מדוייק של ביטוי המורכב ממספר מילים, בדיוק בסדר הזה, כיתבו את הביטוי מוקף בגרשיים ותקבלו בחזרה רק את העמודים המכילים בדיוק את מה שחיפשתם, בסדר רלוונטיות יורד. למשל, אם תחפשו “השטויות של גוגל” תקבלו רק תוצאות בהם מופיעות המילים האלו ובדיוק בסדר הזה. נסו בעצמכם!

 

מינוס – הוספת מינוס ליד מילה מסויימת בשאילתא תחזיר רק עמודים בהן מופיעה השאילתא ולא המילה שציינתם לאחר המינוס. למשל, אם תחפשו פריס -הילטון, תקבלו תוצאות שבהן מופיעה המילה פריס אבל באף אחת מהן לא תופיע המילה הילטון.


נסו בעצמכם!

 

פלוס – פעמים רבות גוגל משמיט מילות יחס, מילות חיבור ומילים נוספות, מכיוון שאלו מאיטות את החיפוש. אם חשוב לכם שמילה מסויימת כן תופיע תוכלו לכתוב לפניה את הסימן פלוס וכך גוגל לא ישמיט אותה בחיפוש. נסו בעצמכם!

 

כוכבית – יאפשר חיפוש מספר מילים שאינן בהכרח מופיעות בסמיכות בתוצאות. למשל, השאילתא * I just , תחזיר לנו תוצאות שבמקום הכוכבית יהיו הצאות למילים אחרות אליהן יכולנו להתכוון. אופרטור טוב אם אתם מחפשים מילים לשירים שאתם לא כל כך זוכרים. נסו בעצמכם!

 

טילדה (~) – מילים דומות – הוספת הסימן ~ (בדרך כלל נמצא משמאל למקש המסר 1, בחלק השמאלי של המקלדת) תחזיר תוצאות חיפוש עם מילים דומות או נרדפות למילה שציינתם בשאילתא.

 

ביטויים לחיפוש

 

ניתן להשתמש במילה OR (באנגלית: או, באותיות גדולות בלבד), לחיפוש ביטוי אחד או ביטוי אחר, גוגל לא יציג תוצאות שבהן יש את שני הביטויים אלא רק אחד מהם(למשל חתולים OR כלבים). באותו האופן ניתן להישתמש בסימן | (למשל: חתולים | כלבים), במקום להישתמש במילה OR. נסו בעצמכם!

 

ניתן להשתמש במילה SITE ואחריה נקודותיים לקבלת תוצאות השאילתא שלכם רק מאתר מסויים, למשל “עוגיות site:mako.co.il”. כלומר, תקבלו רק תוצאות מהאתר הזה בהם מופיעה המילה עוגיות. שימו לב לא לשים רווח לפני ואחרי הנקודותיים. נסו בעצמכם!

 

ניתן להשתמש במילה FileType לקבלת רק תוצאות חיפוש המכילים קבצים מהסיומת שציינת. למשל, אם נחפש “רפואה filetype:docx”, נקבל קבצי WORD בהם מופיעה המילה רפואה. נסו בעצמכם!

 

ניתן להשתמש במילה related לחיפוש אתרים דומים. למשל, אם נחפש related:www.ynet.co.il, נקבל אתרים שדומים לאתר YNET. נסו בעצמכם!

 

אם תרצו להשתמש בגוגל כמילון השתמשו במילה define, למשל רפואה:define. נסו בעצמכם!

 

ואם כל זה לא עוזר…

גוגל מאפשר חיפוש מתקדם, שיסייע לכם לסנן את תוצאות החיפוש לפי ארצות, שפות, זמנים, ואיזורים גיאוגרפיים. נסו כאן.

 

מרבית המחפשים מעיינים בתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון ואם לא מצאו את אשר חיפשו, מתקנים את השאילתא. התוצאות מופיעות בגוגל לפי סדר יעיל במיוחד, לפי אלגוריתם ייחודי שכולל את פופולאריות הדפים ואת שכיחות ביטוי המפתח באיזורים חשובים (כמו כותרות וכדומה) בעמוד, ולכן תיאורטית אתם אמורים לקבל את הדפים הרלוונטיים ביותר בראש תוצאות החיפוש שלכם.

 

פייסבוק yyydeals

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


19/03/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

מה זה הביטקוין הזה שכולם מדברים עליו

מה זה הביטקוין הזה
שכולם מדברים עליו

חפצים עם פרצופים מצחיקים

חפצים עם
פרצופים מצחיקים

מה זה DropBox ואיך משתמשים בזה

מה זה DropBox
ואיך משתמשים בזה

בחורה אחת, 14 ג’אנרים

בחורה אחת
14 ג’אנרים